søndag 26. april 2009

Battery Park, Meg Ryan og Two Boots Pizza. Også en SAAB?

Først et lite bilde av residensen:


Og som dere kan se, så er været helt greit, og kanskje litt i overkant. I går var det 29-30 grader, og i dag skal det bli enda varmere.

I går startet jeg dagen alene med et par "walkabouts" her oppe i Inwood. På en av disse turene så jeg en merkelig bil. Forfra så den ut akkurat som forventet, men det var bakenden som var spesiell. Dette er en SAAB, ikke sant? Umiskjennelig er det det.


Men dette stemmer ikke for en gammel bilmann.


Hæ??? SAAB 92 X All Wheel Drive? Jeg har sett en annen "ikke eksisterende" SAAB her også. En svær SUV.

Alle amerikanske turister i Norge går og ser etter amerikanske ting. "Oh, look! There's a MacDonald's". Jeg er ikke bedre jeg, og her er det bilde av "The Smørgås Chef", en hipp og populær "kjøttbolle-restaurant", drevet av en nordmann.


Etter runden i West Village gikk turen videre ned til Battery Park. Dette er helt sør på Manhattan, og her går The Staten Island Ferry, en gratisferje som går til nettopp Staten Island. I Battery Park er også Fort Clinton, der du kjøper billetter til ferja over til Liberty Island og Ellis Island. I Battery Park fant vi denne skapningen.


Fra Battery Park er det også god utsikt til Statue of Liberty, Governor's Island, Ellis island og nabostaten New Jersey. På bildet under ser vi skyskraperne i New Jersey.


Man kan selvfølgelig ikke være i Battery Park uten å rette kameraet mot Statue of Liberty.


Fra Battery Park gikk vi opp til The Financial District, og det var vel rundt her at Meg Ryan nesten skumpet borti meg. Jeg ble så perpleks at jeg selvfølgelig ikke fikk tatt noe bilde. For uinnvidde er Meg Ryan damen fra Sleepless n Seattle, You've got mail og When Harry Met Sally. Nydelig dame den gangen, men etter min mening kanskje noe ødelagt av diverse kjemikalieinnsprøytninger i trynet.

Middag ble inntatt "while stooping" eller noe sånt. Vi kjøpte noen pizza-slices på Two Boots Pizza, og satte oss ned på en trapp og spiste. Det å sitte på en trapp er visstnok å "stoope". Pizzaen fra Two Boots må være en av verdens beste. Jeg måtte i alle fall tilbake og kjøpe mer...

Føtter og bein var mer eller mindre kassable da vi kom hjem, og i dag tror jeg kanskje jeg vil ende opp med å kjøpe meg nye sko.

Lars: En guidet tur til NYC koster deg en flybillett og et unlimited MetroCard :-) Skal sjekke litt med kommentaropplegget i løpet av dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar