tirsdag 28. april 2009

Rolig dag i Inwood

I går tok vi det rolig. Vi var her oppe i Inwood hele dagen. Vi var litt trege med å komme oss ut, men vi vandret mye rundt i Inwood Hill Park, og gikk også en del utenfor stiene. Det var bratt, og på sett og vis det nærmeste jeg har kommet fjellklatring.


I Inwood Hill park er det gamle indianerhuler, gamle eiketrær og mye historie. Dette er indianerland, og det er nesten litt spesielt å gå der. Amerikansk historie er så kort at det på sett og vis sitter igjen litt i parken.

I det som i dag er Inwood Hill Park, kjøpte nederlenderen Peter Menuit Manhattan av indianerne for frø og andre småvarer verdt 60 nederlandske gylden.


Manhattan er mye stål, betong og asfalt, men det er også en haug med parker her. Inwood Hill er natur, og når du kommer litt inn parken, så blir det kjente Manhattan borte. Lydene er borte, man ser ikke husene, og alt rundt en er bare eiketrær og noen andre arter, noen så store at det nesten ikke er til å tro.

Dagen avsluttet vi på en litt snasen restaurant her oppe i Inwood. Angus steak with mashed potatoes and green beans. Du kunne nesten bare slippe kniven gjennom kjøttet, og det hele var akkompagnert av en saus som virket som om den kom fra en annen verden.

I dag skal vi til B&H, New Yorks største og beste fotobutikk. Jeg ønsker meg et nytt objektiv til kameraet mitt, og ettersom utvalget er stort og prisene lave, regner jeg med at det er stor sansynlighet for at jeg finner noe.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar